Cybertruck

Cybertruck е на пазара от две години: продадени са по-малко от 60 000 бройки, въпреки че Мъск обещаваше по 250 000 годишно

Този уикенд се навършиха две години от пускането на електрическия пикап Tesla Cybertruck в продажба. Както отбеляза MarketWatch, проектът се оказа търговски провал, въпреки оптимистичните прогнози на главния изпълнителен директор Илон Мъск, който някога нарече Cybertruck „най-добрият продукт на Tesla досега“.

Пускането на пазара на пикапа имаше за цел да отвори нов пазарен сегмент за Tesla, която произвежда предимно седани и кросоувъри. Компанията обеща, че Cybertruck ще бъде сравнително достъпен, с цена, започваща от $39 900. Според Мъск, предварителните поръчки за един от моделите са надхвърлили един милион.

Но компанията се сблъска с проблеми, касаещи стартирането на производството, което трябваше да бъде отложено от 2021 г. за 2023 г. А очакваното търсене не съществуваше, въпреки огромния брой предварителни поръчки. Според Cox Automotive, през 2024 г. са продадени по-малко от 39 000 Cybertrucks — значително под заявената цел за продажби от 250 000 бройки годишно. Към октомври 2025 г. Tesla е доставила само 17 317 електрически пикапа, което е с 42% по-малко от същия период на миналата година.

Според анализаторската компания Cox Automotive, търсенето е достигнало своя пик през есента на 2024 г. и след това е намаляло. Една от основните причини е, че Cybertruck се е оказал много по-скъп от първоначално обявената цена. Клиентите са поръчали Cybertruck предварително въз основа на каталожната цена от 2019 г., която е варирала от $39 900 до $69 900. До 2023 г. Tesla обяви, че базовата версия със задно задвижване ще струва $60 990, версията със задвижване на всички колела ще струва $79 900, а най-скъпият модел, Cyberbeast, ще бъде още по-скъп — $99 990. Версията на Cybertruck със задно задвижване се продаваше само няколко месеца след пускането си на пазара през април тази година на цена от $70 000. Цената на Cyberbeast на сайта на Tesla сега започва от $115 000, докато моделът със задвижване на всички колела остава непроменен.

 

Мижав ли е интересът: Tesla временно спря производството на Cybertruck |  Carmarket.bg

 

Съобщава се и за проблеми с качеството, което принуждава компанията да извърши приблизително 10 изтегляния на Cybertruck от януари 2024 г. Експертите смятат, че политическата дейност на Мъск също е повлияла върху продажбите на Cybertruck, както и на други модели на Tesla. Наскоро публикувано проучване на Йейлския университет изчислява, че „поляризиращите и партийни действия“ на Илон Мъск може да са стрували на производителя повече от 1 милион загубени продажби на електромобили през последните няколко години.

MarketWatch отбелязва, че Tesla не е единствената компания, която има проблеми с продажбата на електрически пикапи — това е проблем за цялата индустрия. Те не са много популярни, въпреки че аналозите им, задвижвани от изкопаеми горива, доминират продажбите в САЩ. Четири от десетте най-продавани автомобила в САЩ миналата година са пикапи, включително Ford F-Series и Chevrolet Silverado, които според Edmunds,са лидерствали на пазара,.

Експертите казват, че това отчасти се дължи на високата цена и опасенията за надеждност. Освен това, пробегът на електрическия пикап може да бъде значително намален при теглене на тежки товари или работа в неблагоприятни условия, като например студено време.

Електрическият пикап Ford F-150 Lightning започва от $54 780, което е значително по-скъпо от трите най-евтини бензинови версии на F-серията, започващи с F-150 XL от $38 810. Електрическият пикап Chevrolet Silverado започва от $55 895, което е с близо $19 000 повече от най-евтиния бензинов Silverado.